Co mu dát k narozeninám? Přece choppera!

Bude mu 40, 50, 60. Kulaté narozeniny. Pro něj možná důvod k obavám, jestli žije „na plný pecky“, jestli pro všechny starosti a práci nepřestal být opravdovým mužem, který si bere vše, co svět pro něj má.

Samozřejmě vlastní nějaké ty hračky: auto, drahé kolo nebo golfové hole, ale když na ulici uslyší zaburácet laďák super motorky, vždycky se ohlédne s touhou… Má veliké štěstí, jestliže má Vás: milujete ho a chcete, aby na tyhle kulatiny nezapomněl. Už chápete? Vy mu splníte sen a koupíte mu motorku – a budete stylová, takže seženete choppera!

Teď si asi klepete na čelo, jako že jsem se úplně zbláznila. Pravda, nevěřícně se zatvářil i ostřílený motorkář Zidi, kterého jsem přizvala coby poradce:

„Koupit chlapovi motorku je nesmysl, každý si ji musí totiž vybrat sám. Na silnici nenajdete dva úplně stejné stroje, jezdci si je vyšperkují a přizpůsobí podle svého vkusu. Motorka je prostě srdeční záležitost, člověk si ji musí okouknout a osahat, to není jako nákup housek v supermarketu. A to vlastní hledání, vybírání, v tom je taky velkej kus radosti a patří to k tomu.“

Dobrá, musíte se mu tedy se svým záměrem svěřit. Pusťte si k tomu Bezstarostnou jízdu a až se vzpamatuje z ohromení a řekne Vám, jak jste úžasná, můžete začít vybírat spolu.

 

Lepší ségra v bordelu, než kámoš na rejži

Hláška amerických pravověrných harleyářů se naváží do japonských motorek, které nazývá posměšně „rejže“, ale předpokládám, že na „haryka“ (Harley Davidson) nejspíš nemáte v peněžence korunky.  Vaše volba padne tedy spíš na Yamahu, Suzuki nebo Hondu. Podle Zidiho je pro začátečníka vhodná radši slabší, lehčí a hlavně dobře ovladatelná motorka:

 „Silnější stroj je dobré si pořídit až ve chvíli, kdy jezdec přestane mít respekt z toho stávajícího.“

Ojetá Yamaha Virago nebo Honda VT Shadow se dá pořídit i za 60.000 korun. Další výdaje ovšem představuje nutné vybavení: oblečení, boty, helma, to vše bude něco stát. Nákupy v motorkářských obchodech se Vám budou líbit, je třeba vše doladit do stylové dokonalosti. Hlavně budete víc spolu - a konečně si užijete jeho nadšení z nakupování, protože tohle ho bude bavit. Jako drsnému motorkáři mu to bude slušet a Vy se začnete těšit, až Vás taky sveze!

Šetřit se nevyplatí hlavně na helmách: musí být homologované a příjemnou vychytávkou je integrovaná bluetooth komunikace. Ta umožní při jízdě spojení se spolujezdcem a dokonce i dalšími posádkami do vzdálenosti až 500 metrů. Svou kochací jízdu si tak užijete na maximum.

Kožené oblečení by mělo obsahovat protektory – ochranné vycpávky loktů, ramen a dobrý je i "páteřák". Aby byla kůže pořád krásná a funkční, je třeba ji pravidelně ošetřovat, výborné jsou přípravky využívající nanotechnologie. Dobrý tip: motorkářské oblečení se dá sehnat i v secondhandu!

 

V životě je potřeba se pro něco zapálit – v krematoriu už bude pozdě

Váš miláček je jistě nejlepší řidič široko daleko, jako všichni chlapi, ale to neznamená, že automaticky může řídit motocykl. Řidičské oprávnění skupiny B na silnější motorku nestačí a tak bude muset znovu do autoškoly pro „Áčko“.

Nedávno vstoupila v platnost novela zákona, která dost zásadním způsobem mění poměry v českých autoškolách. Pro uchazeče o řidičský průkaz na motocykl to znamená, že v rámci výcviku a při zkoušce pojede žadatel na motocyklu sám a učitel resp. zkušební komisař jej budou následovat na doprovodném stroji nebo v automobilu. Bude to tedy asi těžší, než když instruktor seděl za žákem na motorce s dvojími řídítky. U praktické zkoušky pak bude muset uchazeč dokázat, že ovládá zvláštní jízdní úkony (slalom, osmička, brzdění, vyhýbání apod.). Navíc hrozí nebezpečí, že když neobhájí znalost pravidel silničního provozu v testu, přijde o řidičák!

Váš miláček se ale bude vracet z autoškoly se samolibým úsměvem: „Víš, co mi dnes instruktor řekl? Že jsem přirozený talent!“

Jiná možnost snad ani nepřipadá v úvahu a Vy budete doufat, že ten člověk měl pravdu…

 

Nikdy nejezdi rychleji, než létá tvůj anděl strážný

Ten bláznivý nápad se podařil: venku stojí nablýskaný stroj a Vy dva se můžete vydat na svou první jízdu (předpokladem je, že Váš motorkář už sám na mašině nalítal aspoň tisíc kilometrů a troufne si na jízdu se spolujezdcem).

Pokud jste měla v plánu trochu zhubnout, máte další důvod: jako stokilový "baťůžek" parádu opravdu neuděláte. Nezapomeňte se jako spolujezdkyně znalá pravidel jízdy při prudším brzdění opřít aspoň jednou rukou o bandu – to je nádrž vpředu. Obejmout v pase svého miláčka byste tak měla jen jednou rukou, je to lepší z bezpečnostních důvodů, třeba i v případě nehody.

A teď už Vás čekají oblíbené motorkářské trasy, zakroucené vedlejší silničky s nádhernými výhledy do krajiny: jsou kolem Černošic, Berouna, Karlštejna, Křivoklátu, Liběchova, Mělníka, Kokořína, Mšena, Dubé, Máchova jezera, taky na Jičínsku i na Šumavě. Na výlety je nejlepší se vydat právě na jaře nebo pak na podzim, protože v létě je v motorkářském oblečení fakt horko. Na jízdu v šortkách a tričku zapomeňte, ty "silniční lišeje" při sebemenší kolizi Vám nikdo závidět nebude...

 

Auto vozí tělo, motorka i duši

Potkáte se určitě i s dalšími motorkáři, možná se stanete dokonce členy nějaké party, kterých je u nás nepočítaně. Fungují tak kluby jednotlivých značek, např. Jawa klub, různá místní sdružení, Motodědci - klub motorkářů nad 50 let, a samozřejmě i Harley-Davidson Club.

Každý rok se taky koná množství srazů s různým doprovodným programem – nejen tradiční spanilou jízdou v koloně. Motorkáři se umějí bavit, ať už tradičním rockem a striptýzem, nebo country muzikou či vepřovými hody.

 

Štěstí se nedá koupit, ale kdo si koupí motorku, je prý už sakra blízko

Proč vlastně muži tak milují motorky?

„I když už nejsme žádní holobrádci, pořád jsme kluci a pořád stejně ješitní. Motorka dá muži zdání výjimečnosti, nadchne sousedku a naštve souseda… Ale to hlavní je volnost, relax, pohoda, zklidnění, vyčištění hlavy, to jsou pocity, po nichž toužíme, a jízda na našem mazlu nám je poskytne,“ říká Zidi.

Tak si to se svým milým užijte a zpočátku radši nejezděte na plný kotel, ale spíš na kochačku, dávejte pozor na rygóly a abyste nelízli nějakou plechovku…

Dobrou cestu v jedné stopě a vždy šťastný návrat!

 

Zdroje a odkazy:

www.motorkari.cz

 

 

Zvláštní poděkování za cenné rady a poskytnuté fotografie patří Zidimu, který je povoláním účetní a srdcem motorkář. Jezdí na stroji Honda VTX 1800.

 

 

Autor: Irena Knorrová | neděle 13.3.2016 18:00 | karma článku: 18,95 | přečteno: 678x
  • Další články autora

Irena Knorrová

Za divokými kosatci (fotoblog)

13.7.2020 v 18:00 | Karma: 17,66

Irena Knorrová

Cesta na střechu Brd (fotoblog)

24.5.2020 v 18:00 | Karma: 22,91

Irena Knorrová

Sado-maso túra Českým rájem

16.7.2019 v 18:00 | Karma: 17,13

Irena Knorrová

Nádherný park paní Nádherné

10.6.2019 v 19:55 | Karma: 17,50

Irena Knorrová

Jarní nadělení v Kladrubech

15.4.2018 v 18:00 | Karma: 16,99

Irena Knorrová

Kostel duchů

9.7.2017 v 18:00 | Karma: 20,42

Irena Knorrová

Military May (fotoblog)

14.5.2017 v 19:00 | Karma: 14,54

Irena Knorrová

Jak rodí babička

9.4.2017 v 19:15 | Karma: 24,17

Irena Knorrová

Daňci, kam se podíváš!

26.2.2017 v 20:00 | Karma: 18,19
  • Počet článků 83
  • Celková karma 12,61
  • Průměrná čtenost 720x
Kdysi jsem chtěla být operní pěvkyní a nebo slavnou novinářkou, ale osud mě srovnal do latě. I ten nejobyčejnější život ovšem nabízí spoustu námětů pro psaní. Moje rodina, přátelé, muži, zvířata, umění, příroda i město – to všechno je mojí inspirací…

Motto: Skutečně nejvzácnější chvíle v životě se počítají na okamžiky, kdy je hluboce rozrušena vaše duše (Soichiro Honda)