Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co mu dát k narozeninám? Přece choppera!

13. 03. 2016 18:00:00
Bude mu 40, 50, 60. Kulaté narozeniny. Pro něj možná důvod k obavám, jestli žije „na plný pecky“, jestli pro všechny starosti a práci nepřestal být opravdovým mužem, který si bere vše, co svět pro něj má.

Samozřejmě vlastní nějaké ty hračky: auto, drahé kolo nebo golfové hole, ale když na ulici uslyší zaburácet laďák super motorky, vždycky se ohlédne s touhou... Má veliké štěstí, jestliže má Vás: milujete ho a chcete, aby na tyhle kulatiny nezapomněl. Už chápete? Vy mu splníte sen a koupíte mu motorku – a budete stylová, takže seženete choppera!

Teď si asi klepete na čelo, jako že jsem se úplně zbláznila. Pravda, nevěřícně se zatvářil i ostřílený motorkář Zidi, kterého jsem přizvala coby poradce:

„Koupit chlapovi motorku je nesmysl, každý si ji musí totiž vybrat sám. Na silnici nenajdete dva úplně stejné stroje, jezdci si je vyšperkují a přizpůsobí podle svého vkusu. Motorka je prostě srdeční záležitost, člověk si ji musí okouknout a osahat, to není jako nákup housek v supermarketu. A to vlastní hledání, vybírání, v tom je taky velkej kus radosti a patří to k tomu.“

Dobrá, musíte se mu tedy se svým záměrem svěřit. Pusťte si k tomu Bezstarostnou jízdu a až se vzpamatuje z ohromení a řekne Vám, jak jste úžasná, můžete začít vybírat spolu.

Lepší ségra v bordelu, než kámoš na rejži

Hláška amerických pravověrných harleyářů se naváží do japonských motorek, které nazývá posměšně „rejže“, ale předpokládám, že na „haryka“ (Harley Davidson) nejspíš nemáte v peněžence korunky. Vaše volba padne tedy spíš na Yamahu, Suzuki nebo Hondu. Podle Zidiho je pro začátečníka vhodná radši slabší, lehčí a hlavně dobře ovladatelná motorka:

„Silnější stroj je dobré si pořídit až ve chvíli, kdy jezdec přestane mít respekt z toho stávajícího.“

Ojetá Yamaha Virago nebo Honda VT Shadow se dá pořídit i za 60.000 korun. Další výdaje ovšem představuje nutné vybavení: oblečení, boty, helma, to vše bude něco stát. Nákupy v motorkářských obchodech se Vám budou líbit, je třeba vše doladit do stylové dokonalosti. Hlavně budete víc spolu - a konečně si užijete jeho nadšení z nakupování, protože tohle ho bude bavit. Jako drsnému motorkáři mu to bude slušet a Vy se začnete těšit, až Vás taky sveze!

Šetřit se nevyplatí hlavně na helmách: musí být homologované a příjemnou vychytávkou je integrovaná bluetooth komunikace. Ta umožní při jízdě spojení se spolujezdcem a dokonce i dalšími posádkami do vzdálenosti až 500 metrů. Svou kochací jízdu si tak užijete na maximum.

Kožené oblečení by mělo obsahovat protektory – ochranné vycpávky loktů, ramen a dobrý je i "páteřák". Aby byla kůže pořád krásná a funkční, je třeba ji pravidelně ošetřovat, výborné jsou přípravky využívající nanotechnologie. Dobrý tip: motorkářské oblečení se dá sehnat i v secondhandu!

V životě je potřeba se pro něco zapálit – v krematoriu už bude pozdě

Váš miláček je jistě nejlepší řidič široko daleko, jako všichni chlapi, ale to neznamená, že automaticky může řídit motocykl. Řidičské oprávnění skupiny B na silnější motorku nestačí a tak bude muset znovu do autoškoly pro „Áčko“.

Nedávno vstoupila v platnost novela zákona, která dost zásadním způsobem mění poměry v českých autoškolách. Pro uchazeče o řidičský průkaz na motocykl to znamená, že v rámci výcviku a při zkoušce pojede žadatel na motocyklu sám a učitel resp. zkušební komisař jej budou následovat na doprovodném stroji nebo v automobilu. Bude to tedy asi těžší, než když instruktor seděl za žákem na motorce s dvojími řídítky. U praktické zkoušky pak bude muset uchazeč dokázat, že ovládá zvláštní jízdní úkony (slalom, osmička, brzdění, vyhýbání apod.). Navíc hrozí nebezpečí, že když neobhájí znalost pravidel silničního provozu v testu, přijde o řidičák!

Váš miláček se ale bude vracet z autoškoly se samolibým úsměvem: „Víš, co mi dnes instruktor řekl? Že jsem přirozený talent!“

Jiná možnost snad ani nepřipadá v úvahu a Vy budete doufat, že ten člověk měl pravdu...

Nikdy nejezdi rychleji, než létá tvůj anděl strážný

Ten bláznivý nápad se podařil: venku stojí nablýskaný stroj a Vy dva se můžete vydat na svou první jízdu (předpokladem je, že Váš motorkář už sám na mašině nalítal aspoň tisíc kilometrů a troufne si na jízdu se spolujezdcem).

Pokud jste měla v plánu trochu zhubnout, máte další důvod: jako stokilový "baťůžek" parádu opravdu neuděláte. Nezapomeňte se jako spolujezdkyně znalá pravidel jízdy při prudším brzdění opřít aspoň jednou rukou o bandu – to je nádrž vpředu. Obejmout v pase svého miláčka byste tak měla jen jednou rukou, je to lepší z bezpečnostních důvodů, třeba i v případě nehody.

A teď už Vás čekají oblíbené motorkářské trasy, zakroucené vedlejší silničky s nádhernými výhledy do krajiny: jsou kolem Černošic, Berouna, Karlštejna, Křivoklátu, Liběchova, Mělníka, Kokořína, Mšena, Dubé, Máchova jezera, taky na Jičínsku i na Šumavě. Na výlety je nejlepší se vydat právě na jaře nebo pak na podzim, protože v létě je v motorkářském oblečení fakt horko. Na jízdu v šortkách a tričku zapomeňte, ty "silniční lišeje" při sebemenší kolizi Vám nikdo závidět nebude...

Auto vozí tělo, motorka i duši

Potkáte se určitě i s dalšími motorkáři, možná se stanete dokonce členy nějaké party, kterých je u nás nepočítaně. Fungují tak kluby jednotlivých značek, např. Jawa klub, různá místní sdružení, Motodědci - klub motorkářů nad 50 let, a samozřejmě i Harley-Davidson Club.

Každý rok se taky koná množství srazů s různým doprovodným programem – nejen tradiční spanilou jízdou v koloně. Motorkáři se umějí bavit, ať už tradičním rockem a striptýzem, nebo country muzikou či vepřovými hody.

Štěstí se nedá koupit, ale kdo si koupí motorku, je prý už sakra blízko

Proč vlastně muži tak milují motorky?

„I když už nejsme žádní holobrádci, pořád jsme kluci a pořád stejně ješitní. Motorka dá muži zdání výjimečnosti, nadchne sousedku a naštve souseda... Ale to hlavní je volnost, relax, pohoda, zklidnění, vyčištění hlavy, to jsou pocity, po nichž toužíme, a jízda na našem mazlu nám je poskytne,“ říká Zidi.

Tak si to se svým milým užijte a zpočátku radši nejezděte na plný kotel, ale spíš na kochačku, dávejte pozor na rygóly a abyste nelízli nějakou plechovku...

Dobrou cestu v jedné stopě a vždy šťastný návrat!

Zdroje a odkazy:

www.motorkari.cz

Zvláštní poděkování za cenné rady a poskytnuté fotografie patří Zidimu, který je povoláním účetní a srdcem motorkář. Jezdí na stroji Honda VTX 1800.

Autor: Irena Knorrová | neděle 13.3.2016 18:00 | karma článku: 17.49 | přečteno: 560x

Další články blogera

Irena Knorrová

Polibek vampýra aneb jak se rodí reliéf (ze zápisků řezbáře)

Už ani nevím, kdy jsem vzal prvně do ruky řezbářský dláto. To asi ještě žil děda a já byl u něj jako kluk na prázdninách, v tom starým domě nad řekou Váh. Vyřezával figurky z lipovejch špalíčků a to dřevo tak krásně vonělo...

10.9.2017 v 18:00 | Karma článku: 10.58 | Přečteno: 161 | Diskuse

Irena Knorrová

Krajinou pramenů (fotoblog ze Slavkovského lesa)

Centrální partie Slavkovského lesa vítají poutníka zvláštní melancholickou náladou. Krajina ztichla a ponořila se do vzpomínek na dávné události, jaké se nikde jinde nestaly. Byla přetvářena, ničena - vydrancována a opuštěna.

13.8.2017 v 18:00 | Karma článku: 9.66 | Přečteno: 312 | Diskuse

Irena Knorrová

Kostel duchů

Les sebevrahů v Japonsku, opuštěná vojenská nemocnice v Německu, morový ostrov v Itálii a taky český rozpadající se kostel, jehož lavice obsadili "duchové". To jsou některá z nejděsivějších míst celosvětového žebříčku.

9.7.2017 v 18:00 | Karma článku: 18.11 | Přečteno: 488 | Diskuse

Irena Knorrová

Military May (fotoblog)

Máj je sice lásky čas, ale taky je časem, kdy si připomínáme konec druhé světové války. Milovníci historie a fandové armádní techniky a zbraní míří na Slivici u Milína: tady se 11. - 12. května odehrála poslední bitva války.

14.5.2017 v 19:00 | Karma článku: 11.44 | Přečteno: 272 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

Jak jsem se stala americkym obcanem

Nechtela jsem se zlobit se zelenou kartou a rozhodla se, ze se stanu americkym obcanem. Dostala jsem den a hodinu, kterou se musim dostavit na emigracni oddeleni.

26.9.2017 v 16:12 | Karma článku: 16.72 | Přečteno: 655 | Diskuse

Alena Damijo

Hlavně radostně!

Jsem přeučený cynik a pesimista. Jako puboš jsem si myslela, že je fakt vtipné všechno ironicky komentovat; že to ale ne všem připadá zábavné se ukázalo ve chvíli, kdy na mě nejflegmatičtější spolužák vyjel, že tím všechny s*#u.

26.9.2017 v 11:00 | Karma článku: 12.25 | Přečteno: 337 | Diskuse

Mirka Součková

Rozhodnutí vladaře (nad svým životem)

Když odchází síly, nechce se už být, nechtěl jsem přežívat, jen naplno žít. Zářit a milovat a naplno hrát, cítit a pracovat - dělat, co mám rád.

24.9.2017 v 21:55 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 521 | Diskuse

Jitka Štanclová

Děcka, hybaj do kanafasu!

Nebo taky "do cích, na kutě, do peřin". Všechny výrazy směřovaly do míst, kam se nám, děckám, ale vůbec nechtělo.

24.9.2017 v 20:05 | Karma článku: 16.22 | Přečteno: 327 | Diskuse

Lenka Šnajdrová

Nic nechtít

Už jste se setkali s návody na zaručeně spokojený život, které vám naprosto nefungovaly? A vašim známým také ne? Přitom některé z nich vypadaly velice rozumně a lákavě. Jak to?

24.9.2017 v 16:28 | Karma článku: 11.00 | Přečteno: 478 | Diskuse
Počet článků 69 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 702

Kdysi jsem chtěla být operní zpěvačkou a nebo slavnou novinářkou, ale osud mě srovnal do latě. I ten nejobyčejnější život ovšem nabízí spoustu námětů pro psaní. Moje rodina, přátelé, muži, zvířata, umění, příroda i město – to všechno je mojí inspirací…

Motto: Skutečně nejvzácnější chvíle v životě se počítají na okamžiky, kdy je hluboce rozrušena vaše duše (Soichiro Honda)

 



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.