Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kostelecký donchuán

Už asi přišel čas a tam nahoře mě někomu bylo líto, tak mi poslal do cesty dost zvláštního chlapa. Zvláštní je hlavně v tom, že dokáže projevovat city a rozdávat lásku takovým stylem, že jsem úplně odrovnaná.

K tomu trochu exotický vzhled, šmrncnutý nějakými předky z ruského východu. Hluboké čokoládové oči. Zatím je sice trochu nesmělý, ale to se poddá, asi jen nechce nic pokazit.

Poznali jsme se na internetu, jak taky dneska jinak. Já odpověděla těm hnědým očím, jemu se líbí oplácané světlovlásky. Tenhle kluk dělá rukama na stavbě, ale je milý, vtipný, pořád v pohodě. Vymydlený a voňavý, pořád! Známe se 14 dní a zažila jsem tolik příjemných překvapení. Tak dlouho mi nikdo neříkal „miláčku!“

Tahle moje nová známost na nic nečekala a hned mě pozvala na návštěvu do rodiny – když bude to posvícení…

Tak nějak by to asi vypadalo, kdyby do malého domečku přijela Julia Roberts (jako ve filmu Notting Hill): nejdříve se na mě vrhlo všechno zvířectvo – kocour, kočka, dvě koťata a pes. Ten dokonce vyskočil na stůl, aby pak mohl seskočit mi do klína a uvelebit se tam (naštěstí to byl malý pinč, ne doga!). Kočky musely zůstat venku a tak celou mou návštěvu doprovázely rány na dveře, jak se pokoušely proskočit dovnitř.

Potom malý Míšánek, Pájův synovec: „Teto, pojď si se mnou hrát, dej mi ruku, můžu s tebou spát?“ Sestra Michala byla příjemná, maminka ovšem, toť prototyp tchýně! Tu bych už nemusela nikdy spatřit. Vládne doma pevnou rukou a můj přítel pěkně šlape. Pája má doma sice servis, ale platí mamince takovou sumu, že by to stačilo na nájem v Praze i ten kus masa denně. Spí na starém gauči v malém průchozím pokojíčku, nemá tam ani lampičku na nočním stolku. On celý ten baráček je skoro na spadnutí, střechou teče, ale nikdo do toho nechce dát peníze, tak asi čekají, až spadne.

Přivezla jsem mamince modré růže – je to sice trochu kýč, ale když se jí líbí? Vystavila si je hned na okno do ulice, aby všichni viděli, jak váženou osobou je paní domu.

Po svátečním obědě mi Pája rozložil na dvorku lehátko, Míša mi předváděl své hračky a koťátka roztomile předla. K tomu mi miláček nosil lehce alkoholické drinky a slunce hřálo jako na Riviéře. Ani se mi nechtělo opouštět tu pohodu, ale odpoledne se rodina vypravila na pouť. Pája si mě pyšně vedl za ruku, jako by chtěl všem sousedům předvést svůj nový úlovek. Zdálo se mi, že někteří na nás tak divně

zírají, ale nevěnovala jsem tomu pozornost. Pája mi vystřelil pugét papírových růží a celá ta vesnická pouť byla tak barevná a malebná, že jsem si připadala zas jako zamlada – bylo to způsobeno zřejmě tím vedrem a nezvyklou konzumací alkoholu. Koketně jsem se smála a pusinkovala Páju letmo na tvář, což některé přítomné ženy donutilo přímo kroutit hlavami. Možná prostě žárlily, že si Pája vybral mě a ne některou z nich…

Večerní zábava na venkovním parketu byla taky fajn, rockový nářez a muchlování na dece na trávníku, jako kdyby nám opět bylo 17.  Stačilo dát si ještě pár malých piv a zvědavé pohledy už jsem vůbec nevnímala.

Noc strávená na nepohodlném gaučíku mě ovšem moc neosvěžila, takže když jsme druhý den odjížděli, byla jsem úplně vyčerpaná a poslední síly jsem musela vynaložit na zmaření pokusů Míšánka a jednoho z kocourků (už byl uvelebený v mé cestovní tašce), že pojedou se mnou. Konečně jsme frčeli Pájovou starou fordkou ku Praze a mně pořád něco vrtalo hlavou:

„Chodils tady někdy s nějakou holkou?“ zeptala jsem se naivně.

„Ale já tu měl skoro všechny holky, miláčku,“ uculil se samolibě ten domnělý skoropanic.

„A víš, jak mi říkali? Kostelecký pom.dný!“

No výborně! Nejradši bych se vypařila z auta jako hélium z pouťového balónku. Moje celý den masírované ego Julie Roberts se ovšem vypařilo taky…

 

Autor: Irena Knorrová | neděle 6.9.2015 18:00 | karma článku: 9,57 | přečteno: 292x
  • Další články autora

Irena Knorrová

Usedlost Cibulka 2024 - nádech k novému životu (fotoblog)

Košířská viniční usedlost Cibulka má za sebou bohatou historii. Vlastníci se tu střídali, období rozkvětu počátkem 19. století skončilo časem totálního zmaru. Vybydlené doupě squaterů koupila Nadace rodiny Vlčkových v r. 2021.

21.3.2024 v 15:00 | Karma: 11,76 | Přečteno: 203x | Diskuse| Fotoblogy

Irena Knorrová

Park Cibulka 2024 - 200 let po svém založení (fotoblog)

Pradávno je tomu, co se lidé zabydleli v údolí pod pražským kopcem Vidoule - svědčí o tom nalezené kostry z doby laténské i nálezy bronzových šperků. Od středověku pak tu stojí i jedna z viničních usedlostí, později zvaná Cibulka.

19.3.2024 v 20:00 | Karma: 13,48 | Přečteno: 205x | Diskuse| Fotoblogy

Irena Knorrová

1. března 2042, kdesi v Jižních Čechách (minihříčka)

Dům z červených cihel se koupe v zimním slunci, které už brzy zmizí za lesem. Muž na přední terase se snaží zahlédnout na příjezdové cestě auto, ale silnice je opuštěná, pohlcená stíny hustých smrků.

27.4.2022 v 18:00 | Karma: 10,76 | Přečteno: 269x | Diskuse| Ona

Irena Knorrová

Sobota ve městě růží (fotoblog)

Jen jednomu městu sluší růžová a může se hrdě nazývat "městem růží". Je to jihočeská Blatná, která výstavou růžových aranží vzpomíná na sedmdesátiletou tradici pěstování těchto květin na zdejších plantážích.

6.7.2021 v 18:00 | Karma: 17,59 | Přečteno: 332x | Diskuse| Fotoblogy

Irena Knorrová

Švédský most, bábovka a vodní hamr (fotoblog)

Kamenný most přes Padrťský potok, postavený počátkem 17. století, je to první, co musí vidět každý návštěvník obce Dobřív. Noha švédského vojáka na něj pravděpodobně nikdy nevstoupila, ale v třicetileté válce měl důležitý úkol:

26.5.2021 v 13:00 | Karma: 15,80 | Přečteno: 272x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  15:10

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Policie navrhla obžalovat za podvod dva rusínské aktivisty s vazbami na Zemana

26. dubna 2024  15:05

Policie navrhla obžalovat dva proputinovské rusínské aktivisty Mychajla Ťaska a Vasyla Džuhana z...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 83
  • Celková karma 12,62
  • Průměrná čtenost 720x
Kdysi jsem chtěla být operní pěvkyní a nebo slavnou novinářkou, ale osud mě srovnal do latě. I ten nejobyčejnější život ovšem nabízí spoustu námětů pro psaní. Moje rodina, přátelé, muži, zvířata, umění, příroda i město – to všechno je mojí inspirací…

Motto: Skutečně nejvzácnější chvíle v životě se počítají na okamžiky, kdy je hluboce rozrušena vaše duše (Soichiro Honda)